Baking Jill.

24 Okt

Hoooooi!

Ik ben lekker vrij, en besloot vandaag een make-uploos in pyjama- niemand mag me zien-dagje te houden, en daar hoort bij: lekker maskertje op,nagels lakken, maar ook lekkere cup-cakejes bakken!

Willen jullie weten hoe ik deze cupecakes heb gemaakt? Het was gewoon heel simpel, met het onderstaande recept van Dr.Oetker.

benodigdheden: 

een muffinbakblik voor mooie ronde cupcakes die niet inzakken.

cupcakevormpjes, deze zijn van de Ikea (Per 65stuks €1,49,-)

een basismix voor cupcakes, deze is van Dr.Oetker,en is gewoon naturel (je hebt ze ook in chocolade) (€1,49,-)

Als je de cupcakes ook wilt versieren, wat natuurlijk wel het leukste is, kun je een pak marsepijn kopen, maar ze hebben nog veel meer versiersels(ook van Dr Oetker) zoals kraaltjes,glazuur,schrijfstiften,chocolade toppings,etc (€3,79)

maar je hebt natuurlijk ook nog echt ingrediënten nodig:

-100 gram boter/margarine

-2 eieren

-100 ml melk

wat nu?

-voorbereiding:

 -zorg dat de eieren op kamertempratuur zijn en dat de boter zacht is.

-haal de bakplaat uit de oven en plaats de cupcakevormpjes hierop ( of als je een bakblik hebt doe je ze daarin en plaats je die op de bakplaat)

-verwarm de oven voor,ik heb 10 minuutjes gedaan (elektrische oven 175 graden,heteluchtoven 170 graden, en gasoven stand 2-3)

-beslag:

-voeg aan de cupcakemix de eieren,melk en boter toe en roer het geheel met de mixer op de laagste stand door elkaar

 

-klop het met de mixer gedurende 1minuut op de hoogste stand tot een glad beslag (ik heb iets langer gedaan)

 

dan komt nu 1 van de leukste en lekkerste dingen van cupcakes bakken, AFLIKKEN :D

-Verdeel nu het beslag met 2 eetlepels of ijsbolletjestang over de cupcake vormpjes, maar ze zeggen dat je uit dat pakje 12 vormpjes gevult krijgt, maar ik kreeg er toch echt maar 8 uit.. :(

-bakken:

-plaats de bakplaat in het midden van de voorverwarmde oven en bak de cupcakes gaar in ca. 22 minuten. Maar ik had 23 minuten gedaan en daarna waren ze nog niet helemaal gaar, in totaal heb ik ze ongeveer 28 minuten in de oven gehad.

hoe weet ik of ze gaar zijn?

Er zijn verschillende manieren om te kijken of ze gaar zijn, maar wat ik altijd doe is met een satéprikkertje in de cupcake prikken, en als er niks aan blijft hangen is ie waarschijnlijk goed.

mmmmmmm, net uit de oven!

er is wel een groot verschil tussen de cupcake die niet in de bakvorm stond, en welke wel haha! Met bakvorm is dus echt veel mooier!

na het afkoelen zijn de cupcakes klaar om te versieren!:D

mijn creatie’s! Ja ze zijn echt absoluut niet perfect, maar ik ben stiekem toch nog best trots op mijn bloemetje op de eerste foto, voor mijn doen! Haha

Veel bakplezier!

Kus, Jill

6 Reacties to “Baking Jill.”

  1. charile oktober 24, 2011 bij 6:10 pm #

    Ze zijn leuk geworden! :)

  2. jessy oktober 25, 2011 bij 2:33 pm #

    Ze zien er echt leuk uit!

    • fashionforyouandme oktober 25, 2011 bij 3:47 pm #

      dankjewel, zonde om op te eten toch? maar toch heb ik t gedaan en ze waren super lekker haha!

  3. pinkuhiyoko oktober 26, 2011 bij 4:38 pm #

    aah dat ziet er echt lekker uit! ik zag trouwens dat je je geabboneerd hebt op mijn blog :) ik zet je tussen mn lovely links!

    liefs

Geef een reactie

